header paradis

activitati optionale greenengleza redarte plastice bluedans modern greendezvoltare personala redarta teatrala yellowarte martiale blue

Error
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_jevents, 1
  • Error loading component: com_jevents, 1
  • Error loading component: com_jevents, 1
  • Error loading component: com_jevents, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

ACTIVITATI PE DOMENII EXPERIENTIALE DESFASURATE IN GRADINITA


Conform curriculumului in invatamantul prescolar se desfasoara urmatoarele activitati pe domenii experientiale:


DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE (DLC)

DOMENIUL STIINTE (DS)

DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV (DEC)

• DOMENIUL OM SI SOCIETATE (DOS)

• DOMENIUL PSIHOMOTRIC (DPM)

 


DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE (DLC)

abcContinuturile care se urmaresc la Domeniul limba si comunicare ( DLC) sunt:

aspecte fonetice, aspecte lexicale, structuri gramaticale, expresivitatea si creativitatea copiilor.

Aceste continuturi de realizeaza prin : povestiri, repovestiri, lecturi ale educatoarei, povesti create de copii, memorizari, jocuri didactice, lecturi dupa imagini si convorbiri.
Obiectivele pe care le urmaresc cadrele didactice in aceste tipuri de activitati sunt :

  • Dezvoltarea capacitatii de exprimare orala, de intelegere si utilizare corecta a structurilor verbale orale.
  • Educarea unei exprimari verbale corecte din punct de vedere fonetic, lexical, sintactic
  • Dezvoltarea creativitatii si expresivitatii limbajului oral.

 


DOMENIUL STIINTE (DS)

cuprinde doua arii curriculare si anume:

  • Cunoasterea mediului

  • Activitati matematice 


bookwormCunoasterea mediului
are ca si continuturi familia, corpul omenesc, plante, animale, schimbari si transformari din mediul inconjurator, anotimpuri, universul. Mijloacele de realizare pentru acest tip de activitate sunt : observari, lecturi dupa imagini, povesti/lecturi ale educatoarei, jocuri didactice, memorizari si convorbiri.

 

 

 

clipart numbersIn activitatile matematice se urmaresc insusiri ale obiectelor: forma, marime, culoare, lungime, grosime, latime ; triere, grupare, clasificare dupa una sau mai multe insusiri comune; orientare,relatii si pozitii spatiale; forme geometrice plane (cerc, patrat, triunghi, dreptunghi, oval); comparare globala a cantitatii, numarare in concernul 1-10; compunerea si descompunerea numerelor naturale; operatii simple de adunare si scadere cu 1-2 elemente; masurarea dimensiunilor, masei, volumului cu ajutorul unor etaloane nestandardizate..Aceste continuturi se realizeaza prin jocuri exercitii, jocuri didactice, jocuri logico- matematice.
Obiectivele urmarite in acest domeniu experiential sunt:
*Dezvoltarea operatiilor intelectuale prematematice;
*Dezvoltarea capacitatii de a intelege si utiliza numere, cifre, unitati de masura, utiulizand un limbaj adecvat;
*Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurator, precum si stimularea curiozitatii pentru investigarea acestuia;
*Dezvoltarea capacitatii de observare si stabilire de relatii cauzale, spatial, temporal.

 


DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV (DEC)

handprints3paintedhandscuprinde sfera activitatilor artistico- plastice si contine elemente de limbaj plastic (desen, pictura, modelaj) si educatie muzicala (cantece, jocuri muzicale, jocuri cu text si cant, auditii, jocuri si recitative ritmice). 

 

Obiectivele urmarite sunt:
*Formarea unor deprinderi de lucru pentru realizarea unor desene, picturi, modelaje;
*Formarea capacitatii de receptare a lumii sonore si a muzicii.

 


DOMENIU OM SI SOCIETATE (DOS)

Communication1-300x244cuprinde :

EDUCATIE PENTRU SOCIETATE

se vor forma norme de comportare civilizata; raporturile copiilor cu fiinte si lucruri; atitudine fata de mediul inconjurator; respectul de sine; elemente de istorie, geografie si religie, securitate personala si drepturile copilului.

ACTIVITATILE PRACTICE 

 se vor desfasura elemente de activitate casnica, insirare, mototolire, rupere/taieri cu foarfeca, indoire, lipire, bobinare, snuruire, asamblare .

Obiectivele urmarite sunt:

  • Cunoasterea si respectarea normelor de comportare in societate;
  • Formarea si consolidarea unor abilitati practice specific nivelului de dezvoltare motrica;
  • Formarea deprinderilor practice-gospodaresti si utilizarea vocabularului specific. 

DOMENIUL PSIHO-MOTRIC (DPM)

skipping3urmareste insusirea deprinderilor motrice de baza (mers, alergare,saritura,aruncare si prindere ; deprinderi utilitar-aplicative( echilibru, tarare, tractiune si impingere, transport de greutati, catarare, escaladare; gimnastica ritmica si dans modern. Aceste continuturi se realizeaza prin jocuri de miscare, jocuri sportive, exercitii de prelucrare a segmentelor corporale.
Obiectivele pentru acest domeniu sunt:

  • Formarea si dezvoltarea deprinderilor motrice de baza si utilitar –aplicative;
  • Stimularea calitatilor intelectuale de vointa, afective in vederea aplicarii independente a deprinderilor insusite;
  • Cunoasterea deprinderilor igienico-sanitare pentru mentinerea starii de sanatate.

 

 

echipa redcadre didactice yellow personal didactic auxiliar blue cadre medicale green personal auxiliar redprofesori optionale yellow

Powered by Hardexpert - Tehnologie si Inteligenta
* Gradinita Paradisul Piticilor Toate drepturile rezervate (C) 2012